tag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post110868410124480780..comments2024-01-26T14:05:21.870+01:00Comments on Miro Ščibrany: Ministerskí úradníci chcú položiť na oltár letiska Raču, Vajnory a Mostračan.skhttp://www.blogger.com/profile/18196719713431341167noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-81921207910028916202013-08-06T13:28:26.851+02:002013-08-06T13:28:26.851+02:00Moje subjektivne dojmy zo sucasnych Krasnan:
1. hu...Moje subjektivne dojmy zo sucasnych Krasnan:<br />1. hukot vlakov, hlavne tych nakladnych je uz teraz paradny<br />2. ked vam prefrci elektricka pred oknami, tiez parada<br />3. hukot stupajucih lietadiel je opat paradny<br />4. zahustovanie sidliska napadmi typu Cernockeho a Hagarova, Dolna Pekna...tiez parada<br />5. hluk z Grafie<br />Ked si uvedomite, ze cez den aj noc neustale nieco huci, tak sa na dalsiu zhlucnenie vobec netesite. Ja som byval isty cas vo Vrakuni a na letisko som vlastne videl, ale takyto hluk z lietadiel som tam nezazil.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-58423815797285199432013-07-31T15:20:14.583+02:002013-07-31T15:20:14.583+02:00Anonymný 31.7.2013 14:16:00
My nekritizujeme, my ...Anonymný 31.7.2013 14:16:00<br /><br />My nekritizujeme, my sa branime. Nasou ulohou nie je riesit technicke problemy letiska. <br />S chodenim na Schwechat nemam absolutne ziaden problem, 60 km nie je velka vzdialenost. A odvieziete sa tam castokrat pohodlnejsie ako v MHD na Ba letisko.<br />Inak este k tomu zahustovaniu. Ivanka, Raca, Vajnory, to su obce ktore tu boli od nepamati, este skor ako sa postavilo Ba letisko, skor ako sa Bratislava volala Bratislava a skor ako sa narodili bratia Wrightovci.<br />Nemozete od nas ocakavat, ze si nechame zhorsit nase zivotne prostredie len preto, lebo letisko chce mat optimalnejsiu drahu na nas ukor. <br /><br />Peter L.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-13418422827247131972013-07-31T15:06:35.311+02:002013-07-31T15:06:35.311+02:00Pred viac,ako 45 rokmi havarovalo lietadlo IL 18 B...Pred viac,ako 45 rokmi havarovalo lietadlo IL 18 Bulharskych aerolinii tu v Raci na kopci piesok. Bolo to strasne nieco. A vtedy sa zastavili lety nad Racou. Lietalo sa inou trasou. Lenze po zmene rezimu sa zacalo stavat hlava nehlava. A tak sa postavili aj domy pod touto trasou. A novi obyvatelia trebars aj z Dobrej vody sa zacali pytat preco maju znasat hluk a exhalaty? A tak sa odblokovala trasa nad Racou. A preto,ze Racania znesu vela niekto si veselo nad Racu nacmaral dalsiu drahu. Lietadiel bude lietat,len a len viac. Je normalne,aby sme sa proti tomu postavili. Lubo Krampl Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-55338225110099993292013-07-31T14:50:48.481+02:002013-07-31T14:50:48.481+02:00... osobne za prioritu považujem - nielen v prípad...... osobne za prioritu považujem - nielen v prípade letiska - hľadanie spravodlivých riešení. také riešenia sa nedajú nájsť za zatvorenými dverami developerských, investorských a ministerských kancelárií, ale len v poctivom verejnom dialógu odborníkov a dotknutej verejnosti. je snáď spravodlivé riešenie, ktoré 500 tisíc obyvateľom BA poskytne cestovateľské pohodlie (letisko v dosahu mestskej dopravy) a zvyšným 50 tisíc obyvateľom hodí na hlavu všetkým jeho negatívne dopady?? <br /><br />článok ani hromadná pripomienka nie sú len o kritizovaní. sú o legitímnom odpore proti mocenskému neverejnému rozhodovaniu MDVRR o rozvoji územia, v ktorom žijeme, a o snahe obyvateľov tohto územia stať sa rovnocennou súčasťou strategického rozhodovania.<br /><br />hlavné mesto sa rozvíja severovýchodným (Rača, Svätý Jur, Pezinok, ...) a východným smerom (Vajnory, Ivánka pri Dunaji, Bernolákovo, ...). letisko M. R. Štefánika, ktoré bolo kedysi ďaleko za perifériou hlavného mesta, sa stáva stále viac jeho súčasťou. odpovedať si musíme na zásadnú otázku: je pri takomto vývoji vôbec rozumné rozširovať prepravnú kapacitu letiska a zvyšovať nákladnú leteckú prepravu?<br />Miro Ščibranyhttp://miro-scibrany.racan.sknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-34243812289190024612013-07-31T14:19:20.723+02:002013-07-31T14:19:20.723+02:00Vazeny anonym 31.7.2013 11:54:00:
Nestarat sa o t...Vazeny anonym 31.7.2013 11:54:00: <br />Nestarat sa o to, ake riesenia sa pripravuju (ktore nas navyse v buducnosti ovplyvniavelmi negativne), by bolo velmi kratkozrake az nerozumne. <br />Iste su ludia, ktori planuju maximalne par dni dopredu alebo vobec. V pripade takychto zasadnych uzemnych rozhodnuti treba vsak mysliet aj na to, co bude o x rokov. A nenechat sa uchlacholit vyjadreniami uradnikov, ze ved to sa teraz nemusime znepokojovat, to bude mozno az o 10 rokov. Vela ludi si ceni svoje domovy a planuje zit vo svojej stvrti aj o tych 10 rokov a vychovavat tu svoje deti. Takymto ludom to samozrejme nemoze byt jedno. Lucia ScibranyovaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-53805063700731576702013-07-31T14:16:19.672+02:002013-07-31T14:16:19.672+02:00je lahko kritizovat, ale skus najst riesenie ... f...je lahko kritizovat, ale skus najst riesenie ... fyzika hovori ze startovat a pristavat ma lietadlo proti vetru, vacsina vetrov ide od race ku letisku ... takze na dovolenku lietadlom a na letisko elektrickou, alebo budeme chodit na schwechat?<br /><br />pokrok nezastavis ... spotreba lietadiel aj ich hlucnost klesa ... a bratislava a okolie su uz husto osidlene ... ak to nepojde na racu, tak budu pindat z ivanky ... co vlastne povazujeme za prioritu?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-48830711753949800412013-07-31T12:42:20.959+02:002013-07-31T12:42:20.959+02:00Uz teraz to nieje jedno obyvatelom Rendezu,Krasnan...Uz teraz to nieje jedno obyvatelom Rendezu,Krasnan a Race. A preco? Lebo tisice ton spaleneho leteckeho kerasinu v nenormalnom hluku tu dychame teraz. A tzv,strana zelenych je akosi zazracne ticho. Asi vedia preco? A co sa tyka pana Scibranyho zrejme sa nedrzi hesla francuzkej slachty po nas potopa. Tzv.zeleny Pilinsky by mal bojovat za vsetky matky s detmi v Raci nie,len za niektore. Tie exhalaty padaju na zem a deti ich dychaju chapalneee? Lubo Krampl.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-30912647105299527332013-07-31T12:35:06.560+02:002013-07-31T12:35:06.560+02:00... nemôže, neuvažujem štýlom „po mne potopa“.... nemôže, neuvažujem štýlom „po mne potopa“.Miro Ščibranyhttp://miro-scibrany.racan.sknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-48716334751990259362013-07-31T11:54:07.351+02:002013-07-31T11:54:07.351+02:00Pan Ščibrany, sam pisete, ze je buducnost 10 - 20 ...Pan Ščibrany, sam pisete, ze je buducnost 10 - 20 rokov. Podla vasej foto, odhadujem, ze vam to uz moze byt jedno :-). Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-42038786748699029952013-07-31T10:29:48.065+02:002013-07-31T10:29:48.065+02:00Zatiaľ len veľmi orientačne, pretože o reálnej pod...Zatiaľ len veľmi orientačne, pretože o reálnej podobe paralelnej dráhy nie je známe skoro nič. <br /><br />Ak to vezmeme z pohľadu Rače a Vajnor, budúcnosť (horizont 10 až 20 rokov) podľa môjho laického názoru prinesie takéto nové zdroje zvýšenia hlučnosti: 1) v súčasnosti sa vyťaženie kapacity letiska pohybuje cca na jednej tretine, tzn. ak sa zvýši na plnú kapacitu, čaká nás odhadom asi trojnásobné zvýšenie hlučnosti, 2) vybudovanie a sprevádzkovanie súbežnej dráhy pri zachovaní dráhy 13 - 31 (smer Rača) , ktorá je považovaná len za polovičnú dráhu, prinesie v našom priestore odhadom zdvoj- až strojnásobenie hlučnosti, 3) zrušenie krížnej dráhy 04 - 22 (smer Ivánka pri Dunaji) a presmerovanie jej letov do nášho priestoru prispeje ďalším hlukom, objem nárastu neviem odhadnúť - môže to byť až zdvojnásobenie, 4) paralelná dráha bude oproti súčasnej VPD 13 - 31 predĺžená a možno aj mierne vychýlená, vďaka čomu umožní výrazne väčšiu hustotu letov nákladných lietadiel a tým aj výrazne väčší hluk - otázka je, koľko z tohto hluku si „odskáču“ Rača a Vajnory a koľko Most pri Bratislave.<br />Miro Ščibranyhttp://miro-scibrany.racan.sknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-42601699173227510082013-07-31T09:59:21.771+02:002013-07-31T09:59:21.771+02:00Da sa to nejak blizsie popisat, o kolko by sa mal ...Da sa to nejak blizsie popisat, o kolko by sa mal zvysit ten hluk, tym ze ta draha bude inak otocena? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-51495119413433737382013-07-30T13:56:25.990+02:002013-07-30T13:56:25.990+02:00... Strana zelených ako environmentálna strana fun...... Strana zelených ako environmentálna strana fungovala do predvolebného vnútrostraníckeho puču v roku 2005 - viď. článok Pavla Fabiana http://blisty.cz/art/29976.html.Miro Ščibranyhttp://miro-scibrany.racan.sknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1056789244206234433.post-1156927571414815552013-07-30T11:33:33.684+02:002013-07-30T11:33:33.684+02:00V takom Rakusku by sa strana zelenych uz inak obra...V takom Rakusku by sa strana zelenych uz inak obracala. Skoda,ze si na Slovensku obyvatelia nezalozili doteraz stranu zelenych. Mozno si poviete ved je. Podla cinnosti tej co je na Slovensku by sa mala hrdit cestnym nazvom strana developingu a vystavby.Anonymousnoreply@blogger.com