Z desiatich
poslancov MZ za Raču sa stretnutia 5. nov. 2012 v KS Žarnovická
zúčastnili piati - Mgr. Michal Drotován, Ing. Miloslav Jošt, JUDr. Madzin,
Ing. Štofira a Mário Khandl.
1) Občania žiadajú
o konkrétnejšie odpovede na otázky z poslaneckých dní, najmä
spresniť, v akom termíne budú ich žiadosti a pripomienky riešené
(spresnenie termínov „krátka doba“, upresnenie, v akom termíne bude
vyriešená čierna stavba a pod.)
Žiadosti a pripomienky občanov sa vybavujú
v poradí, v akom na úrad prichádzajú. Pripomienky občanov
z poslaneckých sú len jedny z mnohých, ktoré denne na miestny úrad
prichádzajú. Nakoľko mnohé z týchto pripomienok patria do kompetencie aj
iných orgánov, na ktoré pripomienky a žiadosti preposielame, nevieme
vopred určiť, v akom termíne budú doručené odpovede resp. navrhnuté
a uskutočnené riešenia. Záležitosti v kompetencii MÚ riešime
priebežne podľa ich zložitosti, naliehavosti a finančných možností.
Problematiku čiernych stavieb rieši stavebný úrad ako prenesený výkon štátnej
správy, ako správne konanie v súlade s ustanoveniami stavebného
zákona.
Kancelária prednostky
2) Občania žiadajú
o zverejnenie mapy alebo inej podrobnej informácie o parkovacích
miestach v mestskej časti (v odpovedi na otázky z poslaneckých dní
bola informácia o 3039 parkovacích miestach)
V našej mestskej časti je zaevidovaných 3 039
parkovacích miest. Z toho mestská časť Bratislava – Rača prenajala 132
parkovacích miest, z toho 34 pre invalidných občanov a 9 pre
podnikateľov.
Prideľovanie parkovacích miest sa riadi VZN č. 6/2009 o miestnych daniach
v znení neskorších predpisov.
Ulica
|
Počet
|
FO/PO/ZŤP/
MÚ -služobné
|
INÉ
|
Albánska
|
2
|
PO
|
|
Alstrova
|
1
|
ZŤP
|
|
Alstrova
|
7
|
MÚ BA-Rača
|
|
Cígeľská
|
2
|
ZŤP
|
|
Cyprichova
|
5
|
FO
|
|
Detvianska
|
2
|
PO
|
|
Dopravná
|
3
|
na komunikácii v správe ŽSR
|
|
Dopravná
|
3
|
ZŤP
|
na komunikácii v správe ŽSR
|
Gelnická
|
25
|
FO
|
|
Gelnická
|
2
|
PO
|
|
Hagarova
|
3
|
FO
|
|
Hagarova
|
3
|
ZŤP
|
|
Hečkova
|
1
|
FO
|
|
Hečkova
|
2
|
ZŤP
|
|
Horná
|
1
|
ZŤP
|
|
Hubeného
|
6
|
OOPZ
|
|
Jurkovičova
|
4
|
FO
|
|
Jurkovičova
|
1
|
ZŤP
|
|
Jurkovičova
|
1
|
PO
|
|
Kadnárova
|
2
|
FO
|
|
Kadnárova
|
2
|
ZŤP
|
|
Kafendova
|
1
|
FO
|
|
Karpatské
nám
|
7
|
FO
|
|
Karpatské
nám
|
6
|
ZŤP
|
|
Kubačova
|
9
|
MÚ BA-Rača
|
|
Na
pasekách
|
4
|
FO
|
|
Novohorská
|
2
|
ZŤP
|
|
Plickova
|
9
|
FO
|
|
Plickova
|
5
|
ZŤP
|
|
Plickova
|
1
|
PO
|
|
Závadská
|
3
|
ZŤP
|
|
Závadská
|
1
|
PO
|
|
Žarnovická
|
3
|
FO
|
|
Žarnovická
|
3
|
ZŤP
|
Ing. M. Klotton
3) Má mestská časť
informáciu o počte parkovacích miest, ktoré sú v súčasnosti prenajaté
pre automobily využívané na podnikanie?
MČ v súčasnosti prenajíma 9 miest pre podnikateľov.
Ing. M. Klotton
4) Občania
v súvislosti s otázkou z ostatných poslaneckých dní
o zelenej vlne žiadajú o nastavenie zelenej vlny na Žitnej ulici od
Hečkovej po Detviansku ulicu na rýchlosť 50 km/h (v súčasnosti je nastavené na
60 km/h). Občania žiadajú taktiež o prehodnotenie dynamickej križovatky
pri Kauflande a jej prispôsobenie tak, aby mala prednosť „zelená vlna“ na
Púchovskej ulici. Občania zároveň žiadajú starostu, aby sa ako mestský poslanec
zasadil o odstránenie zníženej prikázanej rýchlosti v okolí Mladej
gardy (40 km/h).
Nastavenie svetelných križovatiek má v kompetencii
odd. dopravného plánovania Magistrátu hl. m. SR Bratislava. Podľa vyjadrenia
Ing. Kubáňa je zelená vlna nastavovaná tak, aby autá ktoré stoja na križovatke,
dostanú zelenú o niečo v predstihu preto, aby nebrzdili autá ktoré
vyšli z predchádzajúcej križovatky. Preto sa niekedy zdá, že križovatky sú
nastavené na 60 km/hod. Svetelná signalizácia na križovatke Púchovská – Pri
vinohradoch je nastavená tak, že prednosť v riadení má električka. Nasledujúca
križovatka pri OC Kaufland je nastavená
dynamicky, kde odbočujúce vozidlá si vyvolávajú svoju zelenú o dĺžke
závislej od počtu odbočujúcich vozidiel. Ku zníženiu povolenej rýchlosti pri
Mladej garde došlo z toho dôvodu, že je tu zúžená komunikácia a pred
týmto opatrením prišlo v tejto časti ku dvom smrteľným úrazom.
Ing. M. Klotton
5) Bolo podané
mestskou časťou trestné oznámenie v prípade prehratého súdneho sporu
s Otom Mehešom? Ak áno, kedy bolo podané a v akom je štádiu?
Mestská časť Bratislava – Rača listom zo dňa 14. mája 2012
podala oznámenie o skutočnostiach nasvedčujúcich spáchaniu trestného činu
podľa § 237 a § 238, príp. ďalších ustanovení Trestného zákona. Na Okresnú
prokuratúru Bratislava III podanie bolo osobne doručené dňa 15.05.2012. Okresná
prokuratúra Bratislava III listom zo dňa 18.05.2012 oznámila mestskej časti
Bratislava – Rača, že trestné oznámenie odovzdala Okresnému riaditeľstvu
Policajného zboru v Bratislave III, odboru kriminálnej polície, oddeleniu
všeobecnej kriminality na ďalší zákonu zodpovedajúci postup. Dňa 13.06.2012
bolo na mestskú časť Bratislava – Rača doručené uznesenie Okresného
riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave III, odboru kriminálnej
polície, oddelenia ekonomickej kriminality o odmietnutí trestného oznámenia,
nakoľko nie je dôvod na začatie trestného stíhania alebo na postup podľa § 197
ods. 2 Trestného poriadku.
Mgr. I. Luptáková Urbanová
6) Občania žiadajú
o preverenie, či je možné stiahnutím podnetu proces urýchliť právny stav
v súdnom spore Invest. Podľa informácie, ktorá bola vypracovaná na základe
otázok z ostatných poslaneckých dni spor v súčasnosti stojí na tom,
že Rača ako neoprávnená strana podala podnet na to, aby žalobca uhradil časť
súdnych trov ako preddavok. Podľa tejto informácie súd teraz má rozhodnúť
o tomto podnete a následnom odvolaní Rače, pričom rovnaký podnet už
podalo aj ministerstvo (oprávnená strana). Preto nám pripadalo zvláštne, že
právna kancelária ten podnet a odvolanie nestiahla, aby sa proces urýchlil.
Prioritne je
potrebné ozrejmiť, že zo zákona nevyplýva nedostatok oprávnenia
mestskej časti Bratislava - Rača navrhnúť uloženie povinnosti
zaplatiť preddavky na trovy, t.j. konať postupom akým začala. Mestská časť je
hoci vedľajším, ale stále účastníkom konania, pretože má značný záujem na
výsledku sporu. Konkrétny súd ani súdy v iných veciach podľa zatiaľ
dostupných poznatkov doposiaľ oprávnenosť právoplatne nevyvrátili, naopak
z viacerých ustanovení Občianskeho súdneho poriadku, zásad hospodárnosti
a rozhodovacej praxe vyplýva, že vedľajší účastník na strane žalovaného je
pri obdobnom návrhu rovnako oprávnený ako žalovaný. K návrhu však bola
mestská časť vedená najmä vecnými dôvodmi a verejnoprávnymi povinnosťami,
keďže žalobca doposiaľ nepreukázal, že bude schopný
uniesť trovy tohto nákladného sporu v prípade svojej prehry,
ktoré vznikajú obom žalovaným - Ministerstvu dopravy, výstavby
a regionálneho rozvoja SR a mestskej časti, t.j. že žaluje zodpovedne, ako predpokladá súdny systém.
Po
podaní návrhu ministerstva na okresný súd bola bezodkladne zo strany mestskej
časti oznámená táto skutočnosť krajskému súdu, ktorý rozhoduje o jej odvolaní s
požiadavkou, aby krajský súd vrátil vec okresnému súdu a ten oba návrhy
posudzoval spoločne, pretože už neexistuje dôvod, pre ktorý má krajský súd vec
riešiť. Keďže návrhy sú vecne totožné a líšia sa len v osobe
navrhovateľa, má už toto opatrenie účinky „stiahnutia podnetu“.
Podaním
návrhu zo strany ministerstva bola vyriešená jediná doteraz sporná otázka
a súd má posudzovať už len vecnú, resp. zvyšnú stránku rovnakú pre oba návrhy,
preto na ďalšie zdržanie súdu nebude mať späťvzatie návrhu mestskou
časťou alebo obdobný zásah žiaden vplyv - inými slovami súčasné
zdržanie nespôsobuje mestská časť.
Mgr. I. Luptáková Urbanová
7) Obyvatelia
Zvončekovej ulice žiadajú o vyriešenie dopravnej situácie na Zvončekovej
ulici, a to najmä:
·
zrušenie obmedzení
parkovať, resp. vyznačenie parkovacích miest (zvýšenie ich počtu)
·
zrušenie štatútu
obytnej zóny (vzhľadom na strmosť kopca nie je možné dodržiavať rýchlosť 20
km/h)
·
zabezpečenie
dodržiavania maximálnej prikázanej rýchlosti, napr. prostredníctvom
spomaľovačov.
Dopravné riešenie na
Zvončekovej ulici bolo navrhnuté a odsúhlasené v projekte pri
rekonštrukcii tejto ulice. Vzhľadom na šírkové pomery komunikácie, nemožnosť
vytvorenia chodníkov v celom úseku a zastavanosť územia, bol
dopravným inžinierom predpísaný spôsob dopravného riešenia, ktorý nie je možné
zmeniť. Obmedzenie rýchlosti dopravnou
značkou IP 28 Obytná zóna je podľa vyjadrenia dopravného inžiniera z KRPZ
dostatočné a netreba ho dopĺňať ďalšími zariadeniami.
Ing. Marián Klotton
8) Občania žiadajú
o zverejnenie písomnej informácie o činnosti združenia Jurava vrátane
informácie o jej hospodárení.
Všetky požadované informácie týkajúce sa Združenia obcí
JURAVA sú k dispozícii na webovej stránke mesta Svätý Jur: http://www.svatyjur.sk/content/zdruzenie-obci-jurava
Portál je optimalizovaný pre prehliadače Opera 9, Mozilla
Firefox 2, Google Chrome (stránku nezobrazuje Microsoft Internet Explorer).
Kancelária prednostky
9) Občania žiadajú
o začlenenie webovej stránky Media Rača pod stránky mestskej časti.
Občania žiadajú o zverejňovanie informácií o Media Rača
(zmluvy, faktúry...) v rovnakom formáte, ako ich zverejňuje mestská časť.
Zjednotenie formátu umožní jednoduchšiu porovnateľnosť.
Media Rača je samostatný právny subjekt, ktorý
nemôže vstupovať do účtovníctva a registratúrneho systému mestskej časti.
Na zverejňovanie dokumentov v zmysle zákona má zriadenú internetovú
stránku www.mediaraca.sk, ktorá je súčasne prepojená aj so stránkou
mestskej časti: http://www.raca.sk/mestska-cast/new-detail-3/.
Zverejňované údaje sú pravidelne aktualizované.
Nakoľko Media Rača nemá také množstvo dokumentov ako MČ, systém je navrhnutý
tak, aby bol prehľadný a nevyžadoval si veľké náklady.
Spôsob zverejňovania údajov mestskej časti
prostredníctvom systému e-gov je nadstavbou informačného systému samosprávy
Cora-geo. Všetky zverejňované informácie sa čerpajú z jednotlivých modulov
ISS. A keďže systém momentálne neumožňuje zverejňovanie povinných informácií
pre viacero subjektov, začlenením Media Rača do existujúceho, by sa narušilo
centrálne číslovanie dokumentov úradu.
Existujúci systém zverejňovania dokumentov je
prehľadný, zachováva samostatnosť jednotlivých subjektov. V dnešnej
situácii by zavedenie Vášho návrhu do praxe spôsobilo ďalšie finančné výdavky
a aj nároky na ľudskú prácu.
Ing. Monika Debnárová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára