Zverejnenie príspevku / stránky na vybrali.sme.sk Tlač / PDF príspevku / stránky

21.4.17
2
Šokujúci minulotýždňový oznam „nový park v Rači nebude, investor ide stavať“ mediálne oddelenie tento týždeň nahradilo mäkším oznamom „v lokalite hrozí namiesto zelene výstavba 8-podlažnej budovy“. Máme sa tešiť? Máme byť v strehu? Uvidíme...

Mediálne oddelenie MČ Rača v stredu 19. apríla uverejnilo na oficiálnej web-stránke mestskej časti oznam Päť najväčších omylov v kauze výstavby na Rustaveliho ulici.

V ozname sa píše, že v lokalite hrozí namiesto zelene výstavba 8-podlažnej budovy“. Pritom v minulotýždňovom ozname sa ako o hotovej veci písalo nový park v Rači nebude, investor ide po neúspešnej zámene stavať“. Došlo teda k výraznému posunu v rétorike. Prečo?

No o inom chcem.

Ani najnovší oznam o RNR nemá autora. Maľuje obraz nepriateľa, čo údajne cielene rozširuje dezinformácie. Niektoré z piatich otázok sú nepresné. Odpovede hmlisté a nejdú k podstate veci. Ani pod jediným z piatich vyjadrení MÚ nie je podpísaný žiadny autor. Obyvateľ nemôže pod oznamom položiť otázku ani napísať komentár. A v ozname chýba čo len náznak stanoviska starostu Pilinského.

Kto ponesie zodpovednosť za dez/informácie? 
Brána do Obecného domu?

Skrátka, celý oznam má hodnotu správy agentúry JPP.
A k jeho obsahu škoda stratiť čo len slovo.

A divné je, že MÚ odrazu nezvykle husto dáva oznamy o zámene a parku na tzv. RNR. Jeden týždenne. A že posolstvo novšieho oznamu je v spore s predošlým. Bez zjavného dôvodu a vysvetlenia. A že MÚ odrazu rieši nejasnosti, dohady a „najväčšie omyly“ obyvateľov. Rok po tom, čo si dal starosta bobríka mlčania. A aj teraz je skúpy na slovo. Voči poslancom aj obyvateľom. Vsádza na mediálnu kampaň. Kedy vstúpi do hry Kmotríkova TA3?

No, vidí sa mi, že sa niečo chystá. Že sa rozbieha hra na mačku a myš.
Hra starostu s obyvateľmi a poslancami Rače a hlavného mesta.

Starosta najprv všetkých vydesí výstavbou 8-podlažnej budovy. Potom rokuje s investorom. Nakoniec mediálnym a občianskym tlakom „donúti“ investora namiesto budovy vybudovať park a poslancov prijať podmienky. Akékoľvek. Lebo park!

Kto bude v tejto hre mačka a kto myš?

Miro Ščibrany

Súvisiace články:



2 comments:

  1. Nevenovala som sa tejto téme, ale mám jednu všeobecnú otázku - stratí obchodník tak ľahko svoju tvár tým, že klame kupujúceho? Tá silná reklama "bývanie pri parku" ja som nikde nepostrehla, že by reklamoval i potrebnú zámenu, či stavbu i na nevysporiadanom resp. riziko neskolaudovania v prípade nesplnenia jeho podmienok pre vybudovanie parku. Čo je za tým, že predstaviteľ samosprávy tak hlasno obhajuje investora a útočí na osoby s iným názorom ?Že by to boli nadchádzajúce voľby do VÚC a možná snaha starostu byť poslancom i tam?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inka

      ad „stratí obchodník tak ľahko svoju tvár...?“

      tento obchodník svoju tvár stratil už dávno. teraz má príležitosť ju hľadať a nájsť. ak urobí to, čím starosta straší obyvateľov a poslancov Rače a hlavného mesta, všetkým ukáže prostredník a znova potvrdí, že je schopný všetkého a strata tváre je to posledné, čo ho zaujíma / trápi.

      ad „Čo je za tým, že predstaviteľ samosprávy tak hlasno obhajuje investora...?“

      vidím to tak, že nadchádzajúce voľby do VÚC sú len prvou časťou odpovede. druhou sú komunálne voľby 2018 a mandáty starostu a mestského poslanca.

      o ďalších častiach odpovede nechcem špekulovať.

      Odstrániť