Stránky

19. 2. 2014

Kisku pre 1. kolo škrtám. Zostávajú mi Procházka a Kňažko

Honelníci Roberta Fica nadháňajú predsedovi SMER-u do 2. kola prezidentského dostihu najľahšieho súpera.

Aj politika je remeslo a nulová politická skúsenosť nie je najlepšia kvalifikácia pre vrcholnú politickú funkciu, píše v Strašení Ficom Marek Maďarič. Je to jeden z mála dobrých postrehov šéfa prezidentskej kampane Roberta Fica a zo štvorice protikandidátov – Pavol Hrušovský, Andrej Kiska, Milan Kňažko a Rado Procházka – sa vzťahuje len na Andreja Kisku. Zvyšní traja kandidáti sú v tejto kategórii R. Ficovi rovnocennými súpermi. Milan Kňažko má navyše povesť odvážneho rebela a tribúna ľudu, esom v rukáve Rada Procházku je zase znalosť ústavných právomocí prezidenta a jasná predstava, ako ich využiť pri liečení chorého štátu a justície a pri vyvažovaní SMER-om ovládanej vlády a parlamentu.

A. Kiska, úspešný podnikateľ, filantrop a „prvý nezávislý prezident“, svoj boj o najvyššiu ústavnú politickú funkciu v SR zdanlivo paradoxne postavil na uholnom kameni nedotknutosti politikou. Vsadil na nespokojnosť občanov s politickými stranami a „tradičnými politikmi“. Vo verejnom priestore šíri predstavu, že „tradiční politici“ sú „zlí chlapci“ a že sa ho boja. Touto kartou hrá aj v sérii insitných krátkych videí „Kto sa bojí Kisku“. V skutočnosti je „apolitická politika“ A. Kisku iluzórna a odsúdená na krátky polčas rozpadu: skončí okamihom víťazných volieb a je otázne, či neskončila už vo chvíli ohlásenia kandidatúry.

Aj z vyjadrení M. Maďariča mi vychádza, že R. Fico strach z A. Kisku len predstiera a že v skutočnosti mu jeho honelníci do 2. kola zámerne nadháňajú práve tohto súpera. Achillova päta politického amaterizmu spolu s ďalšími slabinami (nejasná predstava o úrade prezidenta, populistické démonizovanie „tradičných politikov“, nevkusná hra na city voličov...) a údajnými hriechmi (nejasný pôvod vstupného kapitálu do podnikania, vysoké úroky, „úžera“ a „exekúcie“, väzby na sektu scientológov...) robia z A. Kisku v dueli s predsedom SMER-u ideálny terč pre mediálne útoky a spochybňovanie. To A. Kiska v 2. kole – ak sa do neho dostane – sotva ustojí a  tak z volebného Modrého z neba spadne prezidentský úrad do lona R. Ficovi.

Pri všetkej úcte k podnikateľským, manažérskym a filantropickým činom A. Kisku, od prezidenta očakávam viac než charitatívnu agendu prvej dámy a blúdenie v politickom porceláne. Ak teda vezmem do úvahy jeho 1) politický amaterizmus a populizmus, 2) hmlistú predstavu o úrade prezidenta, 3) „anjelskú“ hru na city verejnosti, ako aj 4) neslýchane podliezavý prísľub dať na charitu aj „holuba na streche“ - budúci prezidentský príjem, potom zo zoznamu pre mňa prijateľných „koní“ (Procházka, Kňažko, Kiska) pre 1. kolo prezidentského dostihu ostatného škrtám.

Na rovinu: v 2. kole by som sa rád vyhol dileme „voliť či nevoliť a/politického populistu?“.


Súvisiace články:

Fico si do druhého kola želá Kisku. Natrel by ho na chlieb

Rado Procházka online: Prezident by nemal mať právo udeľovať amnestiu




51 komentárov:

  1. suhlasim
    hrusovsky vyvareny lipovy caj bez rumu
    kiska lipovy caj
    prochazka very good tea with rum
    knazko z toho ma fico bobky

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A ja hovorím, že z vás hovorí strach z pána Kisku, z človeka, ktorému nesiahate ani po ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na Fica má len Kňažko. Tak ako na Mečiara mal len Dzurinda.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zivu vieru ma len Helena Mezenska...nerobi kona nebankovkam ako Prochazka ale ludom, ktorych tento uzernicky system zomlel.
    Vyhra ona...aj ked mudrci ju povazuju za outsidera. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tento racan ci co je to zac kope za proxazku, to je z jeho blogov evidentne uz od zaciatku...suhlasim s nim v tom, ze kiska tam nema co robit a vyfabrikoval sa len vdaka peniazom..ale o prochazkovi uz som ja daaaaavno predtym ako sa rozhodol zhustnut za prezidenta pocul, aky je to arogantny a nafukany kktko...rozpravaju to o nom jeho studenti z trnavy...a vcera to nanho vyklopilo aj sme.sk ..akoze sorry...ze on ma diplom z ameriky tak sa tu teraz z neho vsetci pos...e???nehovorim, ze nie je dobry pravnik, ale osobnostne je uuuuuplne v prdeli...jediny kandidat na prezidenta je milan..

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pre autora článku môžu byť páni Kiska, Procházka a Kňažko prijateľné kone. Pre mňa, ako katolíka nie, lebo by podpísali zákon o tzv "registrovaných partnerstvách" a za určitých okolností schvaľujú zabíjanie nenarodených detí.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. pre Anonymný 19.2.2014 12:09:00

    nemám dôvod sa pomeriavať s A. Kiskom ani mať z neho strach a ak predsa, tak len potiaľ, že po jeho postupe do 2. kola ho (podľa môjho odhadu nielen) z dôvodov uvedených v článku Fico prevalcuje a budeme tu mať min. 5 rokov totálne Červené more.


    pre Anonymný 19.2.2014 12:50:00

    áno, račan kope za Procházku a nijako sa tým netají. cieľom prezidentských „dostihov“ pre ne-Fico voliča nie je sa z niekoho pos*ať, ale vybrať si najlepšieho „koňa“, ktorý v cieľovej rovinke porazí kandidáta SMER-u. pre mňa je takým koňom Procházka, no rešpektujem, že iní vsadia na iného favorita / outsidera :).

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Par faktov k tomuto clanocku: Kiskov slub dat prezidentsky plat na charitu je podliezavy len v ociach cloveka, ktory Kisku nepozna alebo v ociach lakomeho cloviecika, ktory sa nevie dostat z paradigmy vlastnej lakomosti a z toho odvodeneho uvazovania.
    Kiska je clovek, ktory dal miliony euro z vlastnych penazi na charitu a vybudoval najefektivnejsie fungujuci a najtransparentnejsi system charity siroko daleko - od takehoto cloveka nie je prislub venovania prezidentskeho platu na charitu podliezavy ani v najmensom.

    Ad exekucie, uzera a nejaka sekta: toto moze brat do uvahy vskutku len hlupak, ktory nema o Kiskovi, jeho podnikani a chronologii zistene ani zakladne fakty. K sekte scientologov je smiesne sa vyjadrovat.
    To uz je na urovni toho ako keby niekto o hrusovskom zacal sirit, ze po nociach na alkoholickych verierkoch obcuje s diablom.

    A uzitocny idioti (pre Fica) ako napriklad Miro Scibrany dodavaju tymto lziam na serioznosti tym, ze to pertraktuju vo svojich povrchnych blogoch.
    Good job Miroslav.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Uz prestante "praviciari", v prvom kole si mozete volit koho chcete. V druhom vsak na nejake dilemy uz miesta nie je.

    Kazdy co ma v nose dierku sa tu tvari ako keby volby boli o nejakych viziach a principoch, ako keby zalezalo na tom ci ma nejaky kiska skusenosti politika oproti kamosovi meciara knazkovi, ktoremu by prave jeho politicke skusenosti mali byt skor pritazou - v kolkychze stranach to bol? To je akoby si niekto co ide na transport pod hlavnami nacistickych samopalov vyberal farbu a tvar klobuka. Si uvedomte, ze existenciou SMERu a Fica sa z volieb stal plebiscit a je uplne jedno kto zo skupiny Kiska, Prochazka, Knazko a aj Hrusovsky vyhra. Kazdy z nich je aspon o nieco lepsi ako Fico a to je podstatne.

    Druha vec je, ak by hulvat formatu fica nekandidoval a ani nebol v parlamente, potom maju vase intelektualne blaboly konecne pravo na existenciu. Pokial mi ide o zivot a moj dom hori nebudem sa s kamosmi hadat akou farbou mam natierat steny a ci a ako prerobime pivnicu a ci mam kupit led TV alebo cakat na oled, asi tak

    OdpovedaťOdstrániť
  10. p. Scibrany, ale otazka nestoji tak kto a preco bude dobry prezident, alebo nie.

    Otazka teraz stoji tak KTO MOZE PORAZIT FICA. A tam v niekolkych prieskumoch je iba jedno meno....

    Nepochybujem, ze Knazko, ci Prochazka by boli lepsi prezidenti, ako Kiska. Ale skratka nebudu, pretoze nemaju taku mobilizacnu schopnost pre druhe kolo, resp. maju demobilizacny efekt pre cast opozicnych volicov.

    Otazka teda v skutocnosti stoji - Kiska, alebo Fico?
    Vyberte si.

    Martin

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ak Kiska, Kňažko a Procházka spoločne deklarovali, že v prípade neúspechu poskytnú priestor na svojich už zaplatených reklamných plochách tomu z kandidátov, ktorý postúpi do druhého kola, nerozumiem zanieteným podporovateľom jedného z nich, že s menom svojho kandidáta na perách hodnotia, často jedovato a podpásovo iného z tejto trojice.
    akonáhle sa preferencie vvyvrbili tak, že Čarnogurský alebo Hrušovský sú už z obliga, prestalo sa s útokmi na nich. ešte aj Bardosova kandidatúra je prijímaná bez rozpakov a dá sa predpokladať, že voliči maďarskej národnosti bez pripomienok podporia hociktorého Nefica. len Slováci musia vymenovať, kto je mečiarovec, kto je úžerník, kto je vychcaný právnik a podobne. aby potom neboli prekvapení, že toto všetko si nájdu v postave svojho prezidenta Fica.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. pre Anonymný 19.2.2014 17:36:00

    pre mňa je podliezavý akýkoľvek sľub, za ktorý si chce niekto kúpiť niečo, o čo by sa mal uchádzať na základe úplne iných kvalít než je ochota vzdať sa budúceho príjmu.

    k tomu ostatnému: o čo menej si pochopil zmysel blogu, o to agresívnejšie si si kopol / udrel :). pri článkoch takéhoto typu s tým treba počítať a ja som s tým počítal - takže ak sa ti uľavilo, všetko je ako má byť :).

    OdpovedaťOdstrániť
  13. pre Anonymný 19.2.2014 18:40:00

    súhlasím, že „každý zo skupiny Kiska, Procházka, Kňažko a Hrušovský je aspoň o niečo lepší ako Fico“, čo ale neznamená, že je jedno, kto z nich postúpi do druhého kola - tam sú šance týchto pánov rozdielne. prieskumy hovoria, že najväčšie šance má v 2. kole Kiska. blog je o tom, že na základe toho, čo vidím, sa mi to javí presne naopak. a ak niečo považujem za dôležité, tak to, aby sa do 2. kola dostal kandidát, ktorý Fica reálne porazí.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. pre Anonymný 19.2.2014 18:42:00

    aj keď prieskumy hovoria, že Fica môže v 2. kole poraziť len Kiska, neznamená to, že sa tak aj stane. 2. kolo bude o viac než päť týždňov a v tom čase môže byť (a som presvedčený, že aj bude) rozloženie hlasov úplne iné než bolo v čase prieskumov.

    blog je o tom, že Kiskovi v 2. kole bude jeho terajšia „mobilizačná schopnosť“ nanič - po brutálnych útokoch na neho medzi 15. a 29. marcom z nej a z Kiskových šancí nezostane kameň na kameni.

    stručne: ak bude v 2. kole duel Kiska - Fico, som presvedčený, že víťaz sa bude volať Fico.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. pre dušan koniar 19.2.2014 19:48:00

    spoločná deklarácia Kisku, Kňažka a Procházku o postupe po 1. kole je jedna vec, súťaž o to, kto sa stane „príjemcom“ jeho benefitov je vec úplne iná. ako ne-Fico voliča ma síce taká deklarácia môže tešiť, no nezbavuje ma práva ani zodpovednosti voliť slobodne a podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ked je Kiska taky lahky super Fica, potom PRECO:

    1. Preco taka antikampan? Este som nepostrehol, ze by existovala taka silna antikampan proti inym kandidatom.

    2. Preco si Fico nenecha antikampan proti Kiskovi az na druhe kolo?

    Tieto 2 veci nasvedcuju tomu, ze Fico nechce Kisku. Inak by sa takto zvlastne nespraval.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Správna stratégia,
    pripomína mi to výberové konania.Najlacnejšieho škrtám-nech žije víťaz!
    Len čo s Kiskom a jeho % v prvom kole? Asi tých "vyvolených" strčí do vrecka!
    A čím to asi je? Procházka nech je akokoľvek dobrý, pochádza zo svorky rabovačov , padakárov a gorilích parazitov. Kňažko zase ,hoci krátko ,pôsobil v horde horšej a ničivejšej ako tatari.
    Z tohto je jediné východisko -víťaz Fico a že prečo? Veď tu už niet o čo stáť,Slovensko je beznádejne rozkradnuté z rokov minulých a už mu niet pomoci.
    Teraz sa to dorazí a finito!

    OdpovedaťOdstrániť
  18. tvrdiť, že niečo deklarované je jednou vecou, že to ale neznamená, že nemôžete slobodne voliť podľa svojho rozhodnutia je tiež jedna vec. trvať však na tom, že podľa vášho názoru, agentúry, ak sa aj nemýlia, pracujú dnes s rozložením hlasov, ktoré nebude totožné s tým o päť týždňov, to už je nábeh na jasnovidectvo, prípadne na vlastnenie vlastného prieskumu verejnej mienky.

    potom ale musíte čeliť názoru, že tak ako ste si vy postavili svoj názor na vode či na pevných základoch, približne tak budú postavené aj názory opačné. neverím na voličov rozhodujúcich sa na poslednú chvíľu podľa iného kľúča ako voliči, ktorí sú už rozhodnutí dávno.

    to čo pôsobí na mňa, či už sympatia, ľahostajnosť, averzia, nesúhlas, náklonnosť, ovplyvniteľnosť okolím či tlačou a milión iných dôvodov, to zapôsobí aj na rozhodovanie oneskoreného voliča. tých podmienok na rozhodovanie nie je tak veľa preto, že je na výber rozmanitosť kandidátov. je ich preto tak veľa, že si hľadáme zdôvodnenie, prečo vlastne dotyčného nevoliť a nie preto, prečo ho voliť.

    tvrdenie, že Kiska je handicapovaný tým, že nemá a nemal kontakt s reálnou politikou je zavádzanie podobné tomu, že Procházka je skvelý ústavný právnik. môže byť že je, ako je ale skvelá naša ústava a aký je dosah ústavných právnikov na jej kvalitu? ako je hodnoverné tvrdenie iného právnika, podľa svojho hodnotenia tiež skvelého, Fica, že narobí poriadok v justícii, keď je vo veľkej miere zodpovedný za ten bordel? ako je hodnoverné Hrušovského brebtanie o tom, že politik musí mať dlhoročné skúsenosti z reálnej politiky, keď on ich jednoducho nemá (nedokázal ich získať ani za tých dvadsať rokov, čo tam pôsobí).

    nie je to ani o rokoch predrepených v parlamente, ani o civilnom vzdelaní (mimochodom, neviem koľkým je známe, že nadpočetnejšou skupinou z profesného hľadiska v parlamente, sú pravidelne právnici. v tom súčasnom je ich myslím 33, vždy je to okolo pätiny všetkých poslancov).

    tak nech mi niekto do matere vysvetlí, kto je za tento megabordel na Slovensku zodpovedný, ak nie právnici v postavení politikov s dlhoročnými skúsenosťami ako sa brodiť bahnom, ktoré sa mi vyčvachtali zo svojich kecov, kecov a kecov.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Katastrofa je aj ten autor co ho pisal. On je asi z inej planety. Tomu to SME uz riadne vyplachlo mozog. Najhorsi je ten vtak co do vlastneho hniezda spini.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. pre Anonymný 19.2.2014 22:06:00

    ad 1) proti A. Kiskovi neprebieha žiadna brutálna kampaň. a okolo Rada Procházku / Milana Kňažka je ticho, lebo Fico a SMER nemajú záujem upriamiť pozornosť nerozhodnutých voličov týmto smerom - v 1. kole je pre Fica najlepšie skutočného súpera mediálne ignorovať.

    ad 2) ak sa smerákom súčasnou kvázi-anitkampaňou podarí Kiskovi pomôcť do 2. kola, skutočne brutálna antikampaň príde až tam.

    OdpovedaťOdstrániť
  21. pre Anonymný 19.2.2014 22:08:00

    ak máš nejaké info o podieľaní sa Procházku na koristi „svorky rabovačov , padakárov a gorilích parazitov“, daj. a že tu už niet o čo stáť? omyl! ročne odovzdávame štátu cez dane a iné desiatky obrovský balík peňazí a vôbec by nám nemalo byť jedno, kto a ako s ním šafári.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. pre dušan koniar 19.2.2014 22:13:00

    na ničom netrvám, vyjadrujem len to, ako veci vidím. na to netreba ani jasnovidectvo, ani vlastné prieskumy verejnej mienky, stačí pozorovať a uvažovať. a rešpektujem akýkoľvek názor, bez ohľadu na to, či je postavený na vode či na pevných základoch.

    moje misky váh sa na stranu Rada Procházku nenakláňajú (len) preto, že je (ústavný) právnik, veď tých sú mraky a pre mnohých platí „jeden za 18 a druhý bez 2 za 20“. preštudoval som si, ako Rado Procházka uvažuje o spoločnosti a o štáte, o vzťahu občan - politici - štát, o práve a ústave, a v jeho textoch som našiel myšlienky a vízie, s akými som sa zatiaľ u žiadneho SK politika nestretol a ktoré odpovedajú mojej životnej skúsenosti a intuitívnej predstave, kam by sme ako spoločnosť a štát mali smerovať. odporúčam prečítať si jeho Nejasnú správu z Planéty opíc, tu je link na jej krátenú voľne šíriteľnú verziu:

    http://www.scribd.com/doc/205990475/Nejasna-sprava-ukazky

    OdpovedaťOdstrániť
  23. pre Anonymný 20.2.2014 8:14:00 a 20.2.2014 9:57:00

    ak vám stačí si len kopnúť a udrieť, vaše názory rešpektujem.
    ak chcete svoju kritiku objasniť, rád si ju prečítam.
    vopred vďaka.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Je to smutné, ako Slováci vždy znova a znova naletia na populizmus. Ako väčšine prekáža nadpriemerná inteligencia, ako nevedia oceniť odbornosť, fundovanosť.

    Ako sa veľakrát vypichne bez kontextu nejaký argument...

    P. Procházka je po odbornej stránke priam predurčený na takýto post, po charakterovej tiež, nikto naňho nemá žiadnu aférovú špinu, veľakrát bol "sám vojak v poli", keď sa postavil takmer sám proti všetkým za veci, ktoré boli v prospech SR.

    Akoby fakt, že je právnik ho apriori staval do pozície bezcharakterného špinavca, s čím, samozrejme, nemôžem súhlasiť, lebo z takýchto škatuľkovaní kričí len obmedzenosť a čierno-biele videnie. Žiadnu profesiu netvoria len špinavci (alebo len poctivci), nájdu sa aj nadšenci, ktorí majú túžbu spoluvytvárať lepší svet. Našťastie.

    Poznám aj čestných právnikov, medzi ktorých zaraďujem aj jeho. Nemyslím, že je arogantný, dcéra mala u neho bakalárku, onoho času sa vyjadrila, že je prísny, náročný - na druhých aj na seba - rozhľadený, múdry. Jednoducho osobnosť, pred ktorou mala veľký prirodzený rešpekt.

    Aby bola rovnováha v štáte, aby sme opäť nemali diktatúru jednej strany, ktorá má v rukách kľúčové páky moci, rozum káže voliť odborníka, ktorý bude rovnocenným partnerom vláde a parlamentu, ktorého len tak "neopijú rožkom" a ktorý nás bude dôstojne reprezentovať aj pri neformálnych stretnutiach so svetovými politikmi, keďže výborne ovláda svetové jazyky.

    Som smutná z toho, že naši ľudia nevedia oceniť múdrosť, že mnohí múdri a šikovní musia odísť, lebo im tu nie je poskytnutý priestor... Pre závisť, pre rodinkárstvo, pre nedostatok kontaktov,... Doporučujem si prečítať online rozhovor s p. Procházkom - odkaz uvedný vyššie. Verím, že vás jeho stanoviská, diplomacia a intelekt presvedčia, že je ten správny kandidát.

    Vždy sme reptali na zvoleného prezidenta, teraz máme príležitosť vyberať nie "najmenšie zlo".

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Ešte dovetok z 11:27:
    súhlasím s vami, p. MŠ, s vašimi argumentami, nenechajte sa znechutiť...

    p. Procházka sa nepodieľal na rabovačkách (však by sa to dávno vybubnovalo) a jeho vízie - ak by ich mohol uskutočňovať, ak by mal tú právomoc - sú pre občanov posun k lepšiemu. Ľudia si však nedajú námahu bližšie spoznať kvalitu kandidáta, stačí im také jednoduché povrchné hodnotenie - "dobrý anjel,... vzdám sa platu,..." Je to šľachetné, populistické, ale na najlepší výkon prezidentskej funkcie to, podľa mňa, nestačí.

    OdpovedaťOdstrániť
  26. pre Anonymný 20.2.2014 11:27:00 a 20.2.2014 11:48:00

    vďaka za zdieľanie pozitívneho postoja, až sa mi zdá škoda, aby zostal stratený len tu medzi komentármi, zaslúžil by si zaznieť v samostatnom článku. pre prípad záujmu ponúkam e-mailový kontakt: m.scibrany(zavináč)gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Skor Prochadzka, sympaticky a mlady. Ano mozno aj Knazko ale radsej konecne niekoho mladsieho. Skusim mu dat sancu!

    OdpovedaťOdstrániť
  28. Kiska je nádej niečoho nového v našej politike, bola by škoda zmeškať túto šancu, keď slušný a úspešný človek je ochotný pomôcť, zdá sa mi až čudné, že keď konečne príde kandidát, ktorý má za sebou podnikateľské i humanitné úspechy, nemá si už veľmi čo dokázať, tak sa ho zľaknete? Nie ste hodní dobrého kandidáta? Volič by si mal uvedomiť, že doteraz ten výber exprezidentov nebolo boh vie čo. Nie je náhodou Kiska to čo sme hľadali? Čítal som jeho knihu pred rokom, popisuje návod pre mladých podnikateľov, veľmi úprimne sa delí o svoje skúsenosti ako začať a čoho sa vyvarovať, perfektné čítanie, poznám jeho charitu D. Anjela, ktorej som prispel náhodou cez nákup v jednom e-shope, krásna myšlienka keď si človek prečíta ich web. Nezabúdajme na to, že zatiaľ riadil firmu a charitu úspešne, čo nemožno povedať o ostatných kandidátoch, ktorým sa nedarilo v ničom okrem populizmu. Procházka nemá vlastný názor a Kiskovi nie je oponent ani osobnosťou, ostatných škoda spomínať. A nepreceňujte Kňažkove rečnícke schopnosti, dnes sa vyfarbil na tlačovke, ukazuje prstom iba niekto, kto nemá sebavedomie, rozumný človek to nepotrebuje robiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  29. pre Anonymný 20.2.2014 21:05:00

    naši prezidenti nastavili latku pre výkon najvyššej ústavnej funkcie tak nízko, že si v nej vieme predstaviť KOHOKOĽVEK. len čo sa nám zazdá, že je niekto v niečom ako-tak úspešný, hneď ho máme sklon šikovať na hrad. ozývalo sa tu už „Peter Šťastný / Lasica / Šatan / Monika (F-B) / ... na hrad!“ a nikomu to nie je divnô...

    Andreja Kisku s jeho podnikateľskou invenciou, manažérskymi schopnosťami a súcitnou dušou si viem predstaviť ako súceho kandidáta na ministra sociálnych vecí poťažmo riaditeľa zdravotnej / sociálnej poisťovne. to, že si to namieril rovno do prezidentského úradu mi príde rovnako príhodné ako keby sa uchádzal povedzme o post vrchného chirurga či pôrodníka.

    a že Rado Procházka nemá názor môže povedať len človek, ktorý o ňom nevie zhola nič.

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Konecne je tu kandidat, ktorý este nieje politikou a prevracanim kabatov skazeny. Vacsina politikov ktori sa na nasej politickej scene pohybuju, su tu uz dlhe roky a len prehadzuju kabaty podla toho kde sa da viac ukradnut. Je cas na zmenu, na novu krv do politiky a prec s touto havadou ktora znicila slovensko.

    OdpovedaťOdstrániť
  31. Prochazka neprevraca kabat? Tak co odliezol z KDH? Prochazka je nova krv? Dnes zostan cely den len pri piti caju.

    OdpovedaťOdstrániť
  32. ešte jedna vec, ku ktorej sa podľa mňa je hodné vrátiť.
    podsúva sa tu názor, že skutočná antikampaň voči Andrejovi Kiskovi začne až po prvom kole, samozrejme, ak doňho postúpi.
    a to je práve tá vec. pretože ak nepostúpi, nebude už v ničom zaujímavý, pre nikoho nebude súperom. vtedy sa zabudne na nepoctivo získaný majetok, bude to už iba majetok. zabudne sa na sientologickú orientáciu, bude to už iba súkromný záujem bežného občana, o ktorý sa nikto nezaujíma.

    pretože nič z toho, čo sa Andrejovi Kiskovi vyčíta nestojí tak, že by sa mal za to pred niekym aj zodpovedať, lebo sa niet za čo, všetko to bola len znôška špinavostí vytiahnutá na horúceho kandidáta. a tie špinavosti spôsobili, že napokon neuspel.
    ak ale doteraz používané argumenty voči Andrejovi Kiskovi sú ničím oproti tomu, čo ho čaká, v prípade postupu, v druhom kole, som nesmierne zvedavý čo to bude. nadobudnutie majetku neobstojí. musí prísť niečo na úrovni ľudožrútstva, spolupráce s tajnou službou, najlepšie zahraničnou, aby to bolo onakvejšie alebo podpálenie ríšskeho snemu, najlepšie všetko dokopy.
    keďže neobstoja argumenty súčasné, nemôžu obstáť ani argumenty budúce. môžu však samozrejme zabrať.

    avšak tvrdenia, že sú tie témy antikampane naňho nachystané musia obsahovať aj názor, že takéto témy, odlišné od seba a špecifické pre každého jedného, sú nachystané aj na Kňažka, Procházku a Hrušovského.

    potom už stačí zamyslieť sa nad jedným. kto je tvorcom týchto nachystaných antikampaní, ak nie ten, komu majú zabezpečiť úspech v druhom kole, ak nie Fico. voliči nefandiaci Andrejovi Kiskovi sa oprávnene ozvú voči tomu, že ich kandidát súperiaci s Ficom v druhom kole, je neoprávnene hanený a obviňovaný z niečoho, čo nie je pravdou. to, čo u Andreja Kisku boli ochotní považovať za slabinu, to bude v prípade ich kandidáta (a verte že v takom prípade aj môjho) považované za špinavosť.

    politológovia kandidátom vytýkajú zaujatosť a posadnutosť témou Fico. je toho však tak málo, čo by sa dalo tomuto populistovi vytknúť? veď je to kandidát číslo jedna, odmietajúci priamu odpoveď na čokoľvek čo v jeho politickej minulosti smrdí. žiaden prechmat jeho vlády sa ho netýka, všade bol a všetko videl ak sa má zaliečať svojej voličskej základni. nikde nebol a nevidel nič, ak má odpovedať na otázky novinárov o kauzách či o Vazovovej.

    Fico je ten, na ktorého sa oprávnene vyťahujú "kauzy" a on ich opakovane bude nazývať útokmi a antikampaňou. máločo z toho, čo sa o Ficovi tvrdí nemá reálny základ. odmietanie odpovedí to ešte potvrdzuje. preto sa domnievam, že všetko, čo bolo zatiaľ na jeho protikandidáta a protikandidátov vytiahnuté je z jeho dielne. a ak je toho najviac vytiahnuté na konkrétneho kandidáta, je to spôsobené tým, že si jeho účasť v druhom kole neželá. že si ju želá so všetkých najmenej.

    dôverovať či nedôverovať prieskumom je jedna vec. opakovane ale spochybňovať fakt, že je to, tuším v piatich prieskumoch, 4 x Andrej Kiska, ktorý by postúpil a 1 x Radoslav Procházka, ktorý by sa s Ficom stretol v druhom kole mi príde už trochu posadnuté. až tak, že nie za všetkým bude iba Fico. prípadne, že Ficove ruky sú neuveriteľne predĺžené.

    OdpovedaťOdstrániť
  33. Škoda, že si veľa ľudí nevie Kisku predstaviť riadiť, lebo je to človek, ktorý mal viac ako 500 zamestnancov, ktorých mu nikto nepridelil, ale zarobil na ich platy, na platy ich manažérov a ešte si ich dokázal aj udržať roky pracovať pod sebou, rád by som počul viac o Prochádzkových manažérskych schopnostiach.

    OdpovedaťOdstrániť
  34. Prezident predsa nemanažuje "pôžičkáreň" s vysokými úrokmi, prezident v prípade neplnenia pravidelných splátok neexekuuje, aby firma prosperovala... Na takúto prácu, pravdupovediac, by som nemala žalúdok... Všetci vieme, čo je to exekúcia v prípade nedodržania splátky pôžičky...

    Ale... Prezident by mal upratať "Augiášov chliev" zvaný súdnictvo, aby zákony čestných ľudí chránili a nie "tých druhých", aby zákony nebrzdili práve slušných podnikateľov, atď... v tom má p. Procházka "navrch", ako právnik - inteligentný právnik - "prekukne" právne slučky, ako som už raz uviedla, "neopijú ho rožkom". Je múdry, má správny postoj ku zmenám a vie, ako ich presadiť. A tam je to právnické vzdelanie, ako i ústavno-právne vedomosti, potrebné.

    Že "prevrátil kabát" - odišiel z KDH - niet sa čo čudovať, KDH už nie je to, čo bývalo, bohužiaľ. I Ježiša ukrižovali, všetci sa od neho odvrátili, až čas ukázal, kto bol dobrý a kto zlý. Vidím v tom určitú analógiu, ale nechcem do toho pliesť vieru. Analógiu v tom zmysle, že niekedy je človek vo svojom úsilí sám, bez podpory okolia, darmo má pravdu... a ešte to známe "pravda oči kole" :-)

    Potrebujeme rovnocenného "sparring partnera" vláde a parlamentu a ja ho osobne vidím v osobe p. Procházku...

    OdpovedaťOdstrániť
  35. pre dušan koniar 21.2.2014 8:47:00

    len pár poznámok: 1) blog je o premýšľaní nahlas, nie o podsúvaní názorov, 2) nehodnotím ne/pravdivosť výhrad proti A. Kiskovi, len subjektívne odhadujem vplyv, aký budú mať na výsledok 2. kola, ak do neho podstúpi, 3) Fica „riešim“ len ako machiavelistického technológa moci, ktorého víťazstvo bude pre mňa ako občana prehrou, 4) ne/presnosť prieskumov „neriešim“, je nespochybniteľné, že zatiaľ „ukazujú“ na A. Kisku, čo o. i. pripisujem tomu, že sa ako kandidát zviditeľňuje najdlhšie (od 9/2012) a že do kampane „nalial“ bezkonkurenčne najviac peňazí (viď jeho vlastné údaje a billboardami posiate hlavné mesto a okolie).

    dôležitejšie ako čokoľvek iné pre mňa je, že za zvyšné tri týždne sa ešte môže pritrafiť všeličo a najdôležitejšie to, že dostupné informácie a intuícia ma vedú k odhadu, že ak A. Kiska postúpi do 2. kola, prezident SR sa s vysokou pravdepodobnosťou bude volať Robert Fico. a to je pre mňa veľký problém...

    OdpovedaťOdstrániť
  36. Na rovinu: Karierne politickych prebehlikov (aj tych z KDH) sme tu uz mali dost a nic dobre z nich nebolo. Navyse, ja by som sa rad vyhol dileme ktoreho pravnika si zvolit za prezidenta.

    OdpovedaťOdstrániť
  37. Mirko ty mas problem,ked by bol zvoleny proslovensky prezident Fico? Komu si upisal svoju dusu? Ty by si mal velky problem? Vies co je velky problem? Mal som suseda ochorel na rakovinu hrubeho creva. Uz bol celkom zbedaceny. A ja som raz pred nim povedal,ze mam problem. Prsi a nemozem sa ist kupat. Len si ma premeral a dodal. Problem je v mojom stave absolvovat wc. Nikdy nanho nezabudnem.

    OdpovedaťOdstrániť
  38. pre Anonymný 21.2.2014 17:48:00

    proslovenskosť R. Fica je pre mňa rovnako uveriteľná ako jeho prosociálnosť.
    jedného prezidenta, čo myslí národne a cíti sociálne sme už na SK mali a popravde, ďalší taký sa mi nežiada ani najmenej.

    OdpovedaťOdstrániť
  39. Ked sa ti neziada,Slovensku chybat nebudes. Zmen lokal. Bude ti opat dobre. My si tu uz dako poradime aj bez tvojich skoleni.

    OdpovedaťOdstrániť
  40. pre Anonymný 21.2.2014 20:16:00

    moje články nie sú povinné čítanie, stačí ich nečítať a dobre bude tebe.

    OdpovedaťOdstrániť
  41. Mne sa článok páčil a vôbec nieje mojím kandidátom pán Procházka. Súhlasím však s argumentami autora. No a čo sa týka komentárov? Sú len obrazom vyspelosti nášho národa. Nepodpísať sa, prípadne si dať šatku na tvár a byť hrdina, to dokáže každý blb, ktorý vo svojom živote len paberkuje. Je úbohé očierňovať a obviňovať... Čo takto pokúsiť sa čítať o čom článok hovorí? Je to názor, s ktorým nemusím súhlasiť, ale vyjadriť svoj názor, "milý anonym", neznamená vyzvracať sa...
    A tak Ti prajem pekný deň...

    OdpovedaťOdstrániť
  42. pre Vladimír Polívka 22.2.2014 1:31:00

    nepodpisovanie sa pod svoje názory nevnímam len ako obraz vyspelosti nášho národa, ale aj ako znak, že otvorene sa vyjadrovať nie je bezpečné. duch totalitnej arogancie a ňou šíreného strachu sa prevtelil do jej „demokratickej“ mutácie a vnútorne nám bráni využívať verejný priestor pre slobodnú výmenu názorov. je to premárnená príležitosť, ktorá nás dostihne vždy, keď je treba obozretne zvažovať priestor možností a vyberať si z neho tú najlepšiu pre naše spoločenstvo. práve zasievanie totalitného strachu stranou SMER je jedna z hlavných príčin, pre ktorú má u mňa Robert Fico a SMER utrum.

    OdpovedaťOdstrániť
  43. Držím Vám palce /aj sebe/ aby sa ten vyškrtnutý ficov trójsky kôň nedostal do druhého kola

    OdpovedaťOdstrániť
  44. SVETOVÉ ZDRUŽENIE BÝVALÝCH ČESKOSLOVENSKÝCH POLITICKÝCH VÄZŇOV
    So sídlom v Slovenskej Republike

    Vážený pán Kiska, Vy by ste chceli spájať oheň s vodou -- teda zlodejov a okradnutých!
    Tento spôsob uvažovania nedá nikomu pochybovať o jednej z Vašich vlastností : nezapriete v sebe obchodníka.
    Túto vlastnosť sa snažíte zaobaliť do sociálneho cítenia orientovaného na potreby tých najzraniteľnejších -- na deti.

    Slovensko pre skutočnú zmenu ale nepotrebuje prezidenta obchodníka, ktorý zbohatol na biede jeho vlastných -- slovenských občanov!
    Občanov, ktorí sú nútení pre žobrácke mzdy nakupovať na splátky, a niektorí dokonca na dlh kupovať i základné potraviny, aby vôbec prežili!
    Slovensko potrebuje prezidenta, ktorý sa dokáže pozrieť do zrkadla a postaviť na odpor novodobým korporatívnym zločincom z vysokej politiky, ktorá sa na Slovensku stala najvýnosnejšou a najorganizovanejšou zločineckou profesiou.
    Slovensko potrebuje prezidenta, ktorý bude predstaviteľom a ochrancom záujmov všetkých jeho občanov a je schopný kriticky sa pozrieť i na vlastné pohnútky, aby sa mohol bez hanby pozrieť aj sám sebe neskôr do očí.

    OdpovedaťOdstrániť
  45. Kto predáva na splátky chudobným Slovákom?
    Máte doma katalóg Triangel? Poznáte tie nekresťanské ceny?
    Viete o tých, ktorým vzali z domu nábytok exekútori?
    Poznáte tie chudobné opustené ženy, ktoré platili splátky firme Quatro?
    Koľkých na Slovensku ten človek ozbíjal?
    A viete, koľko peňazí si necháva z účtu Dobrý anjel?
    Biznismen sa nezmení, on sa len vyvŕbi.. Aj za charitou je dobrý BIZNIS!

    OdpovedaťOdstrániť
  46. pre Anonymný 24.2.2014 21:00:00

    predaj na splátky je legálna služba, zákazník po nej siaha dobrovoľne, žiadna firma ho k tomu nemôže donútiť, preto hovoriť o ozbíjaní ľudí sa mi vidí byť nenáležité. a čo sa Dobrého anjela týka, Andrej Kiska si z jeho účtu nenecháva nič, dokonca zo svojich peňazí hradí réžiu spojenú so zhromažďovaním a prerozdeľovaním vyzbieraných peňazí. robiť biznis a zarobiť peniaze nie je hriech, ak má niekto info, že sa tak stalo v rozpore so zákonom, správny krok je trestné oznámenie.

    OdpovedaťOdstrániť
  47. Pan Ščibrany, ja si osobne myslím, že Kňažko je demokratickejšie zmýšľajúci človek, než Procházka. Prochádzka - odnož KDH, človek, ktorý sa na jednej strane pasuje za demokrata, a na druhej strane je schopný hlasovať za návrh zákona na celoplošný zákaz interrupcií, alebo hlasovať za to, aby sa zakázala publikovať erotická tlač a predávať medzi nebulvárnou tlačou, takýto človek podľa môjho názoru nie je demokrat, ale poblúznený pánbožkár, ktorý patrí skôr do kostola na svätenie omší, a nie do prezidentského paláca. Preto rád podporím Milana Kňažka vo voľbách, ako možno jediného demokraticky zmýšľajúce kandidáta. S pozdravom Ivan Vanca.

    OdpovedaťOdstrániť
  48. ahoj, Ivan,
    ani mne neunikol príklon Rada Procházku ku konzervatívnym hodnotám, no nevšimol som si u neho sklon k ich mocenskému a fundamentalistickému presadzovaniu za každú cenu. v jeho postojoch vnímam otvorenosť aj voči liberálnym hodnotám a ochotu viesť v prípade rozporov poctivý dialóg. jeho hodnoty plne nezdieľam, no dokážem s nimi žiť a ak treba, aj s nimi viesť polemiku a spor.

    Milan Kňažko a jediný demokraticky zmýšľajúci kandidát? no, toto hodnotenie mi príliš neladí s faktom, že spoluzaložil totalitárske politické zoskupenie, ktoré ovládalo politickú scénu skoro celé 90. roky a ktorého pohrobkovia vládnu na SK dodnes. Milan Kňažko si na tribúne v 89. svoju šancu vybojoval a naložil s ňou tak, ako naložil. v čase, keď som písal tento článok, ešte bol mojím záložným kandidátom, dnes už ním nie je.

    p. s.
    v ďalšom prosím tykať, akýže som tu ja pán? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  49. Pán Ščibrany, ja zostanem pri mojej standardnej slusnosti, pokial ide o Vy-kanie, ak dovolite. :-) Nechcem tu zahlcovat diskusie k tejto teme pripadnym odbocenim od temy, ale nedá mi nereagovať... Ak ste tým totalitárskym združením mysleli HZDS, tak to som nevedel, či aj Kňažko bol spoluzakladateľ, ale boli tam aj mnohí iní, ako Roman Kováč, Rudolf Filkus, neviem, či aj Jozef Moravčík nebol, a prípadne iní, ktorí potom založili demokratickú úniu. Nikto ich za to neodsudzoval, pretože spočiatku aj mnohí radoví občania volili Mečiara, kým nezistili, čo je zač. Myslím si, že Kňažko patrí k tým, ktorí odišli včas. Bol síce v demokratickej únii a potom v SDK, ale nemenil svoju politickú líniu, pokiaľ viem. Mne sa na ňom páči, ako on sám hovorí, že neodsudzuje ani socialistu, pokiaľ je to socialistu srdcom, aj sa tak správa a podľa toho žije. "Pokiaľ niekto vyznáva nejakú politickú ideológiu alebo vieru, musí podľa toho aj žiť, aktívne v živote". To, že na Slovensku sa nájde, s prepáčením, vyše milióna hlupákov, ktorí volia človeka, za ktorým stoja finančné skupiny, a ktorí veria jeho rečiam, to je smutný obraz Slovenskej republiky. Nemyslím si, že by Kňažko osobne v politike nejak zlyhal. V majetkovom priznaní sú nejaké väčšie majetky, ale keďže prešiel rôznymi zamestnaniami, hral aj v zahraničných filmoch, myslím si, že je to v poriadku. Reči, že údajne mlátil svoju bývalú manželku, pokladám za neférové, a podľa mňa to nie je niečo, čo by bolo podstatné, keby zastával prezidentskú funkciu.
    Pán Ščibrany, môžem sa opýtať? Prečo pre Vás už nie je Kňažko aktuálny pri zajtrajšej voľbe? Tieto veci, ktoré ste písali o ňom, ak sú pravdivé, tak sú zrejmé už dlhé roky, čiže aj v období, keď ste písali nedávno tento článok. Takže ma trochu prekvapuje, že vtedy Vám to neprekážalo na ňom, a teraz áno. Alebo zlyhal v prezidentskej kampani?
    Pán Ščibrany, môžem jednu otázku trošku mimo tohto článku? Možno sa do istej miery týka aj toho, prečo by som Procházku nevolil, ako som už naznačil. Vy osobne súhlasíte s názorom, že interrupcie by mali byť povolené len v prípade, že je žena znásilnená, alebo je ohrozený jej zdravotný stav, či ma chorý plod? či súhlasíte s názorom môjho kamaráta, že by v opačnom prípade sa interrupcie vykonávať nemali, aby sa takto ľudia naučili k zodpovednosti, a nechodili na interrupcie len tak? Ďakujem pekne vopred za odpoveď. :-) Ivan.

    OdpovedaťOdstrániť